La meva foto
Em diuen Carles Alòs i sóc un apàtrida. Aquest blog serà un viatge pels indrets més amagats de l'ànima, per les emocions més intenses i pel viure quotidià de cada dia. Agafen cadira i seguen, de la resta, jo m'encarregue,

dilluns, 9 de juliol del 2012

Borràs


Vas conéixer la vida
la guerra i la fam,
al racó de ferradura
i al carrer de les danses.

Vas conéixer la terra
vos tutejàveu,
apassionadament.
L'acariciaves
amb les teues fredes mans
farcides de prunyons.

Vas conéixer l'amor
a París i a l'exili
on fores captiu
d'un blau sense mar.

Vas conéixer el teu poble
els encontres al safareig
els camins porpra vora el barranc
que conduïen els teus passos
de la marjal al Mondúver.

Com una ànima sense pàtria.

Vas conéixer la traïció
patires la justícia
deslloaren la teua suor
i l'aspror de les teues mans
enderrocaren els teus matins
els teus cavallons adormiren.

Vas conéixer l'elecció
defugires la drecera
i reptares per l'honradesa.
Dignificaves la llengua
amb un modest bigot.

La teua pròpia fe escrivies,
esglaó
          rere
                esglaó.

Vas conéixer la meua mirada
que et recorda entre balls
i notes mexicanes.
La frescor dels agrets
pren les teues ulleres.

Tu, al pis de dalt.
Jo, parant taula.

I cada dia que passa és
com si hagueres mort,
              ahir.

Ivars.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada

Benvingut al meu blog, seu i relaxa't. Puc preparar un café i intercanviar opinions.