La meva foto
Em diuen Carles Alòs i sóc un apàtrida. Aquest blog serà un viatge pels indrets més amagats de l'ànima, per les emocions més intenses i pel viure quotidià de cada dia. Agafen cadira i seguen, de la resta, jo m'encarregue,

dilluns, 6 de desembre del 2010

Vora el barranc dels Algadins



Vora el barranc dels Algadins
hi ha uns tarongers de tan dolç flaire
que per a omplir d'aroma l'aire,
no té lo món millors jardins.
Allí hi ha un mas, i el mas té dins
volguts records de ma infantesa;
per ells jo tinc l'ànima presa
vora el barranc dels Algadins.

Vora el barranc cels Algadins,
s'alcen al cel quatre palmeres;
lo vent, batent ales lleugeres,
mou son plomall i els seus troncs fins.
En ells, millars de teuladins
fan un soroll que el cor enxisa.
¡Qui ouir pogués sa xillerissa
vora el barranc dels Algadins!

Vora el barranc dels Algadins
l'aigua corrent los camps anega;
en sos espills lo sol llampega,
i trau l'arròs verdosos brins.
Sona el tic-tac en los molins;
i al caure el sol, caçadors destres,
a joca van d'ànecs silvestres
vora el barranc dels Algadins.

Vora el barranc dels Algadins
mourà demà les palmes l'aire,
li donaran los horts son flaire,
i sa cantúria els teuladins.
Lo mas demà guardarà dins
dolços records i imatges belles;
¡jo no podré gojar ja d'elles
vora el barranc dels Algadins!

Teodor Llorente i Olivares. (1836 - 1911).

4 comentaris:

  1. Este poema no es que para mi sea de lo más, pero hoy me he terminado un libro de este autor y he creido oportuno ponerlo, para que haya un poco de todo. Teodor Llorente es el lider del romanticismo en Valencia y fundo uno de los periódicos más importantes hoy en día en Valencia: Las provincias. Además ese barranco este en un pueblo muy cercano al mío donde el tenía una masía.

    Rocío tu entrada de hoy me ha dejado un poco perplejo, me imaginaba que te gustaría mi amigo Fede Nietzsche. Me alegro que sigas con el blog, es un blog con mucha categoría, también me alegró ver un poema de León Felipe ( es mi poeta favorito y tengo sus obras completas) y precisamente sobre el eterno retorno.

    Una pregunta, tú conoces algo de Caballero Bonald? sé que es andaluz y que siempre se le nombra en los libros pero le veo un poco en la sombra.

    Muy buen puente para las dos !

    ResponElimina
  2. Nietzsche es el filósofo que más me gusta, mi frikismo llegó hasta el punto de tener un pez y ponerle su nombre, con eso te lo digo todo! jeje.

    Pues no sólo conozco algo de la poesía de Caballero Bonald sino que lo conozco personalmente. Vino a dar un recital a Jaén y tuve la oportunidad de charlar con él y de que me firmara un libro. Es una persona muy agradable y como poeta a mí me fascina.
    Pertenece a la generación de los 50 como Valente o Gil De Biedma y su poesía es así muy barroca. A mí me parece muy muy certero con las ideas que plantea en su poesía.
    Me sorprende que digas que está en la sombra, es un poeta muy reconocido y premiado. Sólo que el hombre ya está mayor y no se promociona tanto.
    Si no has leído nada suyo te recomiendo "Somos el tiempo que nos queda" que es su poesía completa si no recuerdo mal! También tiene alguna novela, la que más me gustó fue "Ágata ojo de gato".

    ResponElimina

Benvingut al meu blog, seu i relaxa't. Puc preparar un café i intercanviar opinions.