La meva foto
Em diuen Carles Alòs i sóc un apàtrida. Aquest blog serà un viatge pels indrets més amagats de l'ànima, per les emocions més intenses i pel viure quotidià de cada dia. Agafen cadira i seguen, de la resta, jo m'encarregue,

dimecres, 10 de novembre del 2010

Ombra d'Anna.



                                                                     A Blanca

Passa la mà pels meus cabells, Anna,
passa-hi la mà.
Seré un infant als teus consells, Anna,
- un ancià.
Mira la neu en el meu front, Anna,
i els desenganys.
Em pesa viure en aquest món, Anna:
ja tinc mil anys.
La flama viva que em consum, Anna,
no té repòs,
i no veig res perquè sóc llum, Anna,
visc sense cos..
Passa-hi la mà pels meus cabells, Anna,
passa-hi la mà.
Sense dir res dóna'm consells, ara,
que estic cansat.

Josep Palau i Fabre. Poemes de l'alquimista (1952). Poema escrit al 1943.



6 comentaris:

  1. Preciosa la poesia. Però sembla que hi ha un vers que no escrius:

    i no veig res perquè sóc llum, Anna,
    visc sense cos

    No coneixia a Palau i Fabre, gràcies per mostrar m'ho

    ResponElimina
  2. Hola Mariam, moltes gràcies pel comentari. Tens tora la raó, hi havia un petit equívoc amb alguns versos. Jo tampoc el conec massa, els dos poemes que he posat són d'un llibre d'ensenyament del català, però el llibre poemes de l'alquimista té molt bona pinta.

    Un besot!

    ResponElimina
  3. este poema me va, ya no lo recordaba, cou y tu retahila de poemas perdidos de los mejores que había leído, recuerdo la emoción de aquellas lecturas

    ResponElimina
  4. Aquest poema és fruit d'aquella enigmàtica antologia de mon pare. Jo també recorde quan em vares ensenyar a un rio le llamaban Carlos. L'audio d'ombra...bestial.
    Una abraçada!

    ResponElimina
  5. Una altre llibre per a la meua llista de "Lectures que cal fer". La veritat és que açò de passejar pels blocs (i, en concret, pel teu) és una experiència molt enriquidora. Una abraçada

    ResponElimina
  6. Moltes gràcies Maria, tot en un detall. Doncs jo pense el mateix que tu, aquest llibre té molt bona pinta, només he llegit dos poemes a una antologia, però el to m'agrada molt.

    A més, el títol és molt suggeridor, hi haura que pegar-li una mirada.

    Que passes molt bona setmana. Un besot !

    ResponElimina

Benvingut al meu blog, seu i relaxa't. Puc preparar un café i intercanviar opinions.