La meva foto
Em diuen Carles Alòs i sóc un apàtrida. Aquest blog serà un viatge pels indrets més amagats de l'ànima, per les emocions més intenses i pel viure quotidià de cada dia. Agafen cadira i seguen, de la resta, jo m'encarregue,

dilluns, 20 de setembre del 2010

Propietats de la pena.

                                                                                      "Vientos de salmos..."
                                                                                                            León Felipe

Car l’exemple és allò que val
i has de ser exemplar en tot,
exemplar en tots els moments,
t’has d’anar oblidant de tu,
has de ser cadascun dels teus
i fer teua la seua pena
i fer teua la seua fúria,
i així seràs íntegrament,
als ulls de Déu i als ulls dels hòmens,
i seràs poble per a sempre.
Pena unànime, fúria unànime,
així varen nàixer els salms.
El temps que ve és un temps de salms,
solament perduren els salms
creuant els segles i els països.
Únicament el salm perdura,
i tocaràs mare en el salm.
Contra el dol, contra la injustícia,
contra la brutedad i la tristesa,
i contra la incivilitat,
agafa el salm i entona el salm,
car aquest és temps de salm.
No hi ha millor arma que el salm:
enderroca els murs i els enlaira,
desfà les ciutats i les fa,
i l’esperança està en el salm.

Vicent Andrés Estellés. Propietats de la pena, Llibre de meravelles (1971)

3 comentaris:

  1. M'agradat i m'ha desconcertat molt. Estellés sempre és molt contundent i colpidor. El problema és què fer quan no volem seguir el psalm? Podem negar el psalm i ser fidels alhora a les nostres arrels?

    ResponElimina
  2. Crec que al que es refereix Estellés amb el psalm, és a la voluntat de tota la gent junta, a un udol perllongat, com si fos una continuació d'assumiràs la veu d'un poble, de fet està a la mateixa secció.

    Aquest poema sempre ha sigut especial per a mi per l'epígraf del principi i per la seua elevació. Quan no volem seguir el psalm... no ho sé, però no sé si serà essencial, ja que aquest és un temps de psalms.

    ResponElimina

Benvingut al meu blog, seu i relaxa't. Puc preparar un café i intercanviar opinions.