La meva foto
Em diuen Carles Alòs i sóc un apàtrida. Aquest blog serà un viatge pels indrets més amagats de l'ànima, per les emocions més intenses i pel viure quotidià de cada dia. Agafen cadira i seguen, de la resta, jo m'encarregue,

divendres, 18 de febrer del 2011

Walking Around

Volia compartir amb vosaltres aquest poema de Neftalí Reyes Basoalto, Pablo Neruda, poeta del que tinc inmensos prejudicis, és clar, com tots els prejudicis, infundats. Em fa molta ràbia que tanta i tanta gent nomene el " me gusta cuando callas" i que gent que no ha obert un llibre de poesia en sa vida diga que el seu poeta preferit és Neruda. Fa cins anys em vaig comprar les seues obres completes per dos euros, apenes he obert el llibre. Avui volia vèncer els meus prejudicis, per çO us deixe aquest poema, si la gent que he nomenat anteriorment fa això jo no puc caure al mateix erro, jutjar a un poeta sense haver llegit quasi res seu.

Aquest poema em recorda una mica a "Nocturno de los avisos" de Salinas per allò del passeig encara que ací no siga explícit. Per cert, pense igual que Estellés. Neruda, tens ulls de peix.




Sucede que me canso de ser hombre.
Sucede que entro en las sastrerías y en los cines
marchito, impenetrable, como un cisne de fieltro
Navegando en un agua de origen y ceniza.
El olor de las peluquerías me hace llorar a gritos.
Sólo quiero un descanso de piedras o de lana,
sólo quiero no ver establecimientos ni jardines,
ni mercaderías, ni anteojos, ni ascensores.
Sucede que me canso de mis pies y mis uñas
y mi pelo y mi sombra.
Sucede que me canso de ser hombre.
Sin embargo sería delicioso
asustar a un notario con un lirio cortado
o dar muerte a una monja con un golpe de oreja.
Sería bello
ir por las calles con un cuchillo verde
y dando gritos hasta morir de frío
No quiero seguir siendo raíz en las tinieblas,
vacilante, extendido, tiritando de sueño,
hacia abajo, en las tapias mojadas de la tierra,
absorbiendo y pensando, comiendo cada día.
No quiero para mí tantas desgracias.
No quiero continuar de raíz y de tumba,
de subterráneo solo, de bodega con muertos
ateridos, muriéndome de pena.
Por eso el día lunes arde como el petróleo
cuando me ve llegar con mi cara de cárcel,
y aúlla en su transcurso como una rueda herida,
y da pasos de sangre caliente hacia la noche.
Y me empuja a ciertos rincones, a ciertas casas húmedas,
a hospitales donde los huesos salen por la ventana,
a ciertas zapatería con olor a vinagre,
a calles espantosas como grietas... 

Ricardo Eliécer Neftalí Reyes Basoalto. "Pablo Neruda". Residencia en la tierra  (1933-1935)

4 comentaris:

  1. Jo he llegit poc de Neruda perquè no m'agrada massa, no m'enganxa. Serà que no l'entenc.

    Però aquest poema és una meravella. El varem llegir al taller d'Andrés, i per el moment no he llegit res d'ell que siga igual de bo.

    ResponElimina
  2. A mi em passa el mateix, com he dit tinc seriosos prejudicis. Tens raó, aquest poema està molt bé.

    Un besot ! Bon cap de setmana.

    ResponElimina
  3. Mi poema favorito de Neruda!
    Aunque él no me gusta en exceso, este poema es maravilloso realmente.

    Por cierto Carlos, me he desactivado temporalmente el facebook, lo digo por si no me ves, no pienses nada raro.
    Volveré pronto, como siempre :)

    ResponElimina
  4. Hola Rocío ! Yo no sé si es mi poema preferido de Neruda o no, mis conocimientos sobre su obra son escasos, pero me gusta. No te recuerda a ti a nocturno de los avisos?

    Me he dado cuenta de lo del face esta mañana, ok.

    Que pase usted muy buen fin de semana, señorita lisensiada. Un beso.

    Carles Alòs.

    ResponElimina

Benvingut al meu blog, seu i relaxa't. Puc preparar un café i intercanviar opinions.